Evaluering i modulet
I modulet indgår udarbejdelse af to studieprodukter:
· Den
studerende skal løbende dokumentere, via en digital portefolio, hvorledes der
er arbejdet med designprocesser og udviklet håndværksmæssige færdigheder i
relation til modulets indhold.
Modulets arbejde med fagdidaktiske videns- og færdighedsområderne dokumenteres i portfolien, hvor refleksioner med inddragelse af relevant teori omfatter minimum 2-3 sider.
Modulets arbejde med fagdidaktiske videns- og færdighedsområderne dokumenteres i portfolien, hvor refleksioner med inddragelse af relevant teori omfatter minimum 2-3 sider.
·
Den studerende skal planlægge et
undervisningsforløb inden for modulets indhold, samt gennemføre
dele heraf enten i skoleklasse eller på holdet. I tilknytning til dette
forløb udarbejdes et undervisningsmateriale, der præsenteres på den digitale
portfolio.
Opgaven kan løses i grupper på 3. *
*
Opgaven kan løses i grupper på 3. *
*
Valg
af emne.
Begrundelse
for valgt undervisningsforløb
Afsæt
i fælles mål for håndværk og design, herunder sammenhæng til den materielle
kultur.
Valg
af målgruppe, herunder klassetrin, placering i årsforløbet.
Egen
forberedelse
Eget
arbejde med materialer, teknikker, metoder og fremstilling af produkter i
relation til emnet.
Undersøgelse
af eksisterende undervisningsmateriale, skoletjenestetilbud og andet, der kunne
indgå i forløbet.
Herefter
afgrænsning i forhold til undervisningen.
Tilrettelæggelse
af undervisningen
Inspiration
og oplæg. - hvordan tænkes forløbet startet ?
Rammer
for forløbet herunder tidsforbrug, opgavebeskrivelse til eleverne, overvejelser
om differentieringsmuligheder, beskrivelse af læringsmål og tegn på læring.
Planlægning
af materialeindkøb / forbrug
Undervisningsmateriale
Fremstilling
af digitalt undervisningsmateriale, der kan støtte undervisningen fx. i form af et
inspirationsoplæg, en instruktionsvideo, en trin for trin beskrivelse, eller
hvad der nu giver mening i det konkrete forløb.
Fremlæggelse
17.4.2015
Undervisningsforløbet
er tilgængeligt vis bloggen og fremlægges på holdet.
Dele
af undervisningsmaterialet afprøves på medstuderende efter aftale.
Studiegrupper
1. Ümran, Merve: Materialer ?
2. Maria, Evin, Delal: Vikingetid / smykker
3. Peggy, Rikke, Catharina: Designopgave: mobiltelefonholder
4. Sara, Louise: Historisk periode, middelalder / vikingetid.
5. Ida, Søren, Rana: Spil, fx brætspil, udvikling af spil ?
6. Karina, Natalia: Fælles arbejder, -patchwork.
7. Noah, Marie: Introduktion til håndværk og design,- 1. forløb.
Kriterier for gennemført modulDen studerende skal have afviklet ovenstående studieprodukter.
1. Ümran, Merve: Materialer ?
2. Maria, Evin, Delal: Vikingetid / smykker
3. Peggy, Rikke, Catharina: Designopgave: mobiltelefonholder
4. Sara, Louise: Historisk periode, middelalder / vikingetid.
5. Ida, Søren, Rana: Spil, fx brætspil, udvikling af spil ?
6. Karina, Natalia: Fælles arbejder, -patchwork.
7. Noah, Marie: Introduktion til håndværk og design,- 1. forløb.
Kriterier for gennemført modulDen studerende skal have afviklet ovenstående studieprodukter.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar