2. modulafslutning

Evaluering i modulet                                

I modulet indgår udarbejdelse af to studieprodukter:

·      Den studerende skal løbende dokumentere, via en digital portefolio, hvorledes der er arbejdet med designprocesser og udviklet håndværksmæssige færdigheder i relation til modulets indhold.
Modulets arbejde med fagdidaktiske videns- og færdighedsområderne dokumenteres i portfolien, hvor refleksioner med inddragelse af relevant teori omfatter minimum 2-3 sider.

·       Den studerende skal planlægge et undervisningsforløb inden for modulets indhold, samt gennemføre dele heraf enten i skoleklasse eller på holdet. I tilknytning til dette forløb udarbejdes et undervisningsmateriale, der præsenteres på den digitale portfolio.
Opgaven kan løses i grupper på 3. *

*
Valg af emne.
Begrundelse for valgt undervisningsforløb
Afsæt i fælles mål for håndværk og design, herunder sammenhæng til den materielle kultur.
Valg af målgruppe, herunder klassetrin, placering i årsforløbet.

Egen forberedelse
Eget arbejde med materialer, teknikker, metoder og fremstilling af produkter i relation til emnet.
Undersøgelse af eksisterende undervisningsmateriale, skoletjenestetilbud og andet, der kunne indgå i forløbet.
Herefter afgrænsning i forhold til undervisningen.

Tilrettelæggelse af undervisningen
Inspiration og oplæg. - hvordan tænkes forløbet startet ?
Rammer for forløbet herunder tidsforbrug, opgavebeskrivelse til eleverne, overvejelser om differentieringsmuligheder, beskrivelse af læringsmål og tegn på læring.
Planlægning af materialeindkøb / forbrug

Undervisningsmateriale
Fremstilling af digitalt undervisningsmateriale, der kan støtte undervisningen fx. i form af et inspirationsoplæg, en instruktionsvideo, en trin for trin beskrivelse, eller hvad der nu giver mening i det konkrete forløb.

Fremlæggelse 17.4.2015
Undervisningsforløbet er tilgængeligt vis bloggen og fremlægges på holdet.
Dele af undervisningsmaterialet afprøves på medstuderende efter aftale.



Studiegrupper

1. Ümran, Merve:                   Materialer ?
2. Maria, Evin, Delal:             Vikingetid / smykker
3. Peggy, Rikke, Catharina:   Designopgave: mobiltelefonholder
4. Sara, Louise:                      Historisk periode, middelalder / vikingetid.
5. Ida, Søren, Rana:               Spil, fx brætspil, udvikling af spil ?
6. Karina, Natalia:                 Fælles arbejder, -patchwork.
7. Noah, Marie:                     Introduktion til håndværk og design,- 1. forløb.

Kriterier for gennemført modulDen studerende skal have afviklet ovenstående studieprodukter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar